
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «بهرام درویشی» در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از طرح سد آناهیتا گفت: این سد در شهرستان کنگاور با ۹۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه تکمیل قرار دارد و بهرهبرداری از آن نقش مهمی در تأمین پایدار آب شرب، توسعه کشاورزی و پاسخگویی به بخشی از نیازهای صنعتی منطقه خواهد داشت.
برای اجرای سد آناهیتا تاکنون حدود ۹۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و این طرح با هدف آبیاری یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی پاییندست و تأمین آب شرب بلندمدت شهر کنگاور تا افق ۱۴۳۰ در حال تکمیل است.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه با اشاره به ذخیره حدود ۶ تا ۶.۵ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد و ظرفیت ۲۵ میلیون مترمکعبی آن گفت: با وجود کمبارشی در کنگاور، عملکرد سد در مرحله آبگیری مطلوب بوده و با تکمیل بخشهای باقیمانده از جمله آسفالت تاج سد و تجهیزات فنی، این طرح بهزودی آماده بهرهبرداری میشود.