سد آناهیتا در آستانه بهره‌برداری؛ گامی راهبردی برای تأمین آب کنگاور

صدا و سیما یکشنبه 09 فروردین 1405 - 14:31
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: سد آناهیتا با ۹۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه تکمیل قرار دارد.

 سد آناهیتا در آستانه بهره‌برداری؛ گامی راهبردی برای تأمین آب کنگاور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «بهرام درویشی» در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از طرح سد آناهیتا گفت: این سد در شهرستان کنگاور با ۹۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه تکمیل قرار دارد و بهره‌برداری از آن نقش مهمی در تأمین پایدار آب شرب، توسعه کشاورزی و پاسخگویی به بخشی از نیاز‌های صنعتی منطقه خواهد داشت.

برای اجرای  سد آناهیتا تاکنون حدود ۹۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و این طرح با هدف آبیاری یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی پایین‌دست و تأمین آب شرب بلندمدت شهر کنگاور تا افق ۱۴۳۰ در حال تکمیل است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به ذخیره حدود ۶ تا ۶.۵ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد و ظرفیت ۲۵ میلیون مترمکعبی آن گفت: با وجود کم‌بارشی در کنگاور، عملکرد سد در مرحله آبگیری مطلوب بوده و با تکمیل بخش‌های باقی‌مانده از جمله آسفالت تاج سد و تجهیزات فنی، این طرح به‌زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.