بازاریان و کسبه بهترین ناظران بازار و قیمت‌ها هستند

صدا و سیما یکشنبه 09 فروردین 1405 - 15:22
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه روند تولید و عرضه محصولات کشاورزی بی وقفه انجام می‌شود، تاکید کرد: بهترین ناظران بازار و قیمت‌ها خود بازاریان، اصناف و کسبه هستند.

بازاریان و کسبه بهترین ناظران بازار و قیمت ها هستند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا نوری در بازدید از یک واحد تولید گوشت قرمز در جنوب تهران با تاکید بر اینکه تامین و تولید مواد غذایی و حتی محصولات تازه کشاورزی توسط تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان سراسر کشور بی‌وقفه در حال انجام است، تصریح کرد: همه فعالان بخش کشاورزی بدون توجه به سود و زیان در شرایط جنگ، با جدیت در حال کار و تولید هستند و در مواردی حتی با وجود اینکه برخی از واحد‌های تولیدی از جمله واحدهای مرغ تخم‌گذار متضرر شده‌اند، اما به تولید ادامه می دهند و به حفظ امنیت غذایی کشور کمک می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه روند تولید و عرضه باید به گونه ای باشد که هم منافع مصرف کننده و هم منافع تولیدکننده تامین شود، افزود: در یک ماه گذشته تنظیم بازار توسط خود اصناف و بازار انجام شده و در این مدت علاوه بر وفور کالا در بازار، افزایش قیمت شدیدی در کالا‌ها ثبت نشد.

وی با تاکید بر اهمیت نظارت دقیق و همکاری اصناف برای تعادل و کاهش قیمت در بازار، تصریح کرد: در کنار دستگاه‌های نظارتی خود بازاریان، اصناف و کسبه بهترین ناظران بازار هستند.

نوری گفت: ما از یک طرف باید نگاهمان به تولیدکننده باشد که تولید برای آنها «مقرون به صرفه» باشد و ضرر نکند و از طرفی هم باید نگاهمان به مصرف‌کننده باشد که بتواند با «قیمت مناسب» خریداری کند.

 وزیر جهاد کشاورزی درباره روند تامین گوشت قرمز اظهار داشت: مصرف گوشت قرمز در کشور حدود یک میلیون و هفتاد هزار تن است که از این میزان حدود ۹۰ درصد تولید داخلی و حدود ۱۰ درصد از طریق واردات تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در تهران روزانه حدود ۴۰۰ تن گوشت قرمز توزیع می‌شود، افزود: مصرف روزانه گوشت قرمز در کشور روزانه کمی بیش از بیش از سه هزار تن است، که این میزان هر روز به صورت گرم کشتار و در سراسر کشور توزیع می‌شود.

وی به سیاست‌های حمایتی دولت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: با اصلاحات اقتصادی و حذف ارز ترجیحی که در سال گذشته انجام شد، اکنون هیچ مشکلی در حوزه نهاده‌های دامی وجود ندارد که در روند تولید بسیار موثر خواهد بود.

نوری گفت: با تدابیری که در سال گذشته اندیشیده شد، کالا‌های اساسی به اندازه کافی با چند برابر ظرفیت ذخیره‌سازی شده است؛ ذخایر احتیاطی هم به میزان کافی انجام شده است، اکنون هیچ کمبودی وجود در بازار وجود ندارد و جای نگرانی تاچندین ماه آینده هم نخواهد بود.

وی همچنین به شرایط خوب بارندگی در چند هفته اخیر اشاره کرد و گفت: همین روند ادامه داشته باشد، سال پررونقی در تولیدات کشاورزی و سایر بخش‌های مختلف تولید و تامین غذا پیش‌رو خواهیم داشت.

وزیر جهادکشاورزی از تلاش‌های همه جهادگران عرصه امنیت غذایی کشور از همه فعالان زنجیره تامین، تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان، توزیع‌کنندگان عرضه کنندگان، از روستاییان و عشایر در سراسر کشور که به تامین معیشت مردم و ایجاد آرامش در بازار کمک می‌کنند، قدردانی کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید