ناظمیان‌پور: غربالگری تیروئید نوزادان در «دیر» ادامه دارد

خبرگزاری مهر یکشنبه 09 فروردین 1405 - 19:23
بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر از تداوم اجرای برنامه غربالگری نوزادان خبر داد و گفت: غربالگری تیروئید نوزادان در دیر حتی یک روز هم متوقف نشد.

حسین ناظمیان‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم اجرای برنامه غربالگری نوزادان گفت: از ۹ اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۱۰۴ مورد نمونه غربالگری پاشنه پا نوزادان، که غربالگری تیروئید نیز جزو آن است، در شهرستان دیّر انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر، افزود: همچنین از ابتدای فروردین‌ماه تا کنون ۳۰ مورد از این نمونه‌گیری‌ها برای نوزادان انجام شده و روند اجرای این برنامه به‌صورت مستمر ادامه دارد.

ناظمیان‌پور با تأکید بر اهمیت غربالگری نوزادان اظهار کرد: انجام به‌موقع این آزمایش‌ها نقش مهمی در شناسایی زودهنگام برخی بیماری‌ها و پیشگیری از بروز عوارض جدی در آینده دارد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.