کمبود سوخت، بال‌های صنعت هوایی ویتنام را چید

مشرق نیوز یکشنبه 09 فروردین 1405 - 22:32
کمبود سوخت و افزایش قیمت آن ناشی از منع تردد از تنگه هرمز، صنعت هوایی ویتنام را در آستانه بحران قرار داده؛ خطوط هوایی این کشور از ماه آینده پروازهای خود را کاهش یا لغو می‌کنند.

به گزارش مشرق؛ در پی تشدید بحران تأمین سوخت ناشی از منع تردد از تنگه هرمز، شرکت‌های هواپیمایی ویتنام از ماه آینده میلادی پروازهای داخلی و بین‌المللی خود را به میزان قابل توجهی کاهش خواهند داد.

این تصمیم که بر اساس گزارش نهاد ناظر ویتنام اتخاذ شده، نگرانی‌ها را درباره اختلال در حمل و نقل هوایی در منطقه افزایش داده است.

ویتنام ایرلاینز، بزرگترین شرکت هواپیمایی این کشور، هفت مسیر داخلی را از اول آوریل تعلیق کرده و در صورت افزایش قیمت سوخت جت به بیش از ۱۶۰ دلار برای هر بشکه، آماده کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی ماهانه پروازهای خود است.

این شرکت همچنین احتمال کاهش ۱۸ درصدی پروازهای بین‌المللی و ۲۶ درصدی پروازهای داخلی را در نظر گرفته است.

ویت‌جت ایر، دیگر بازیگر مهم صنعت هوایی ویتنام، قصد دارد ۱۸ درصد از کل ظرفیت پروازی خود را کاهش دهد که شامل ۲۲ درصد در پروازهای داخلی و ۱۱ درصد در پروازهای بین‌المللی می‌شود.

بامبو ایرویز نیز از ۳۶ پرواز روزانه خود به حدود ۱۷ پرواز خواهد کاست. تنها سان فوکوک ایرویز فعلاً برنامه خود را حفظ کرده، اما نسبت به تداوم اختلالات سوخت هشدار داده است.

در همین راستا، وزارت دارایی ویتنام برای تعدیل بازار داخلی، مالیات‌های زیست‌محیطی و مصرف ویژه سوخت‌ها را تا ۱۵ آوریل (۲۵ فروردین) به حالت تعلیق درآورده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.