تنگه باب المندب بسته شود، جهان روزی ۶ میلیون بشکه نفت دیگر از دست می‌دهد

خبرآنلاین یکشنبه 09 فروردین 1405 - 22:34
رسانه اقتصادی «کبیسی لتر» نوشت: همه چشم‌ها اکنون به تنگه باب المندب دوخته شده است.

به گزارش خبرآنلاین رسانه اقتصادی «کبیسی لتر» نوشت: همه چشم‌ها اکنون به تنگه باب المندب دوخته شده است.

به گزارش «انتخاب»، این رسانه نوشته است: اگر این تنگه بسته شود، جهان حدود ۶ میلیون بشکه دیگر از عرضه نفت روزانه را از دست می‌دهد.

گفتنی است با بسته شدن تنگه هرمز عرضه حدود ۲۰ میلیون بشکه نفت با اخلال مواجه شد و کشورهایی مانند عربستان سعودی با کشیدن یک خط لوله به بنادر دریای سرخ تلاش کردند تا حدی در مقابل این اقدام از بازار دفاع کنند. با ورود یمن به جنگ و بسته شدن تنگه هرمز این میزان صادرات نفت سعودی‌ها هم متوقف خواهد شد که به خودی خود جهش‌های بیشتری را به بازار نفت تحمیل خواهد کرد.

۲۲۳۲۲۹

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.