کارشناسان حقوقی پارلمان آلمان: جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران ناقض قوانین بین‌المللی است

عصر ایران دوشنبه 10 فروردین 1405 - 01:46
کارشناسان حقوقی پارلمان آلمان در گزارشی جنگ تجاوزکارانه آمریکا و اسرائیل علیه ایران را ناقض قوانین بین‌المللی دانستند و نسبت به پیامدهای احتمالی آن برای آلمان هشدار دادند.

کارشناسان حقوقی پارلمان آلمان در گزارشی جنگ تجاوزکارانه آمریکا و اسرائیل علیه ایران را ناقض قوانین بین‌المللی دانستند و نسبت به پیامدهای احتمالی آن برای آلمان هشدار دادند.

به گزارش ایرنا از آناتولی، طبق گزارشی که توسط حزب مخالف آلمان تهیه شده است، این حملات «طبق نظر اکثریت»، ممنوعیت استفاده از زور تحت منشور سازمان ملل را نقض می‌کنند، زیرا نه از نظر دفاع از خود توجیه می‌شود و نه توسط شورای امنیت سازمان ملل مجاز اعلام شده است.

این کارشناسان در گزارش تحلیلی ۱۲ صفحه‌ای خود استفاده از پایگاه‌های نظامی آمریکا در آلمان از جمله پایگاه هوایی رامشتاین برای حمله به ایران را به عنوان کمک به جنگ در نظر گرفتند که می تواند آلمان را طبق قوانین بین‌المللی مسئول کند.

این کارشناسان در گزارش خود افزودند که که این مساله را«نمی توان رد کرد.»

این گزارش افزود که نقض قانون بین المللی ممنوعیت استفاده از زور علیه کشورها از طریق «کمک غیرمستقیم» می‌تواند در نظر گرفته شود زیرا پایگاه‌های آمریکا در خاک آلمان واقع شده‌اند.

این کارشناسان همچنین به یک گزارش پارلمانی پیشین از جنگ روسیه و اوکراین اشاره که اعلام کرده بود «صرف در اختیار قرار دادن» خاک بلاروس برای عملیات تهاجمی روسیه علیه اوکراین می‌تواند به منزله کمک در جنگ تلقی شود.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.