آژانس بین‌المللی انرژی اتمی : تاسیسات خنداب از کار افتاده است

اقتصادنیوز دوشنبه 10 فروردین 1405 - 10:22
اقتصادنیوز:در پی حملات روز جمعه به تاسیسات تولید اب سنگین خنداب در اراک این کارخانه حیاتی کشور از دسترس خارج شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس تحلیل مستقل تصاویر ماهوارهای و آگاهی از تأسیسات تأیید کرده است که کارخانه تولید آب سنگین در خُنداب - که ایران گزارش داده بود در ۲۷ مارس مورد حمله قرار گرفته - آسیب شدید دیده و دیگر قابل بهره‌برداری نیست. این تأسیسات حاوی مواد هسته‌ای اعلام‌شده نیست.

حسن قمری معاون استاندار اراک روز جمعه هفته گذشته از دو مرحله حمله دشمن آمریکایی و صهیونی به مجتمع آب سنگین خنداب خبر داد و افزود: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه و تدابیر ایمنی دقیق پیش‌بینی شده، هیچ‌گونه تلفات انسانی در پی این تهاجمات رخ نداده و امنیت مردم منطقه به‌طور کامل برقرار است.

وی در ادامه اظهار کرد: این تهاجمات نشان‌دهنده تمرکز دشمن بر زیرساخت‌های حیاتی کشور است، اما آمادگی و هماهنگی میان دستگاه‌های امنیتی و امدادی، هرگونه خطر بالقوه را به‌طور کامل خنثی کرده است.

همچنین سازمان انرژی اتمی حمله به کارخانه تولید آب سنگین اراک را تایید کرد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.