نخستین نیروگاه زمین‌گرمایی ایران فروردین به شبکه برق کشور متصل می‌شود

خبرگزاری مهر دوشنبه 10 فروردین 1405 - 10:47
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: نیروگاه پایلوت زمین‌گرمایی مشگین‌شهر اردبیل به ظرفیت ۵ مگاوات این روزها با تلاش مهندسان و متخصصان داخلی مراحل پایانی راه‌اندازی خود را سپری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، روح‌اله اسپنانی معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: نیروگاه پایلوت زمین‌گرمایی مشگین‌شهر اردبیل به ظرفیت پنج مگاوات این روزها با تلاش مهندسان و متخصصان داخلی مراحل پایانی راه‌اندازی خود را سپری می‌کند تا در ماه جاری به شبکه برق کشور متصل شود.

اسپنانی به همراه مجری طرح نیروگاه‌های بخاری شرکت برق حرارتی با حضور در نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف پروژه، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت طرح و برنامه‌ریزی انجام فعالیت‌های باقیمانده، موانع و مشکلات پروژه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به عنوان نخستین نیروگاه زمین‌گرمایی ایران در حال اجراست، تاکید کرد: همکاران صنعت برق حرارتی این روزها علاوه بر اجرای برنامه تعمیرات و بهینه‌سازی واحدهای نیروگاهی موجود، بی‌وقفه در تلاشند تا خللی در تکمیل پروژه‌های جدید افزایش ظرفیت نیروگاه‌های کشور ایجاد نشود.

اسپنانی با قدردانی از تلاش‌های عوامل اجرایی پروژه در شرایط خاص فعلی کشور، بر لزوم تسریع در تکمیل فعالیت‌های باقی‌مانده برای سنکرون این واحد در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاکید کرد و گفت: با توجه به تکمیل این پروژه و مجوزات اخذ شده، فاز نخست توسعه ظرفیت نیروگاه به میزان ۲۵ مگاوات با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار شرکت برق حرارتی قرار گرفته است و پیش بینی می شود تا پایان ماه جاری به بهره برداری برسد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.