بقائی: بی‌اعتنایی آژانس و گروسی تاسف‌بار است

صدا و سیما دوشنبه 10 فروردین 1405 - 14:57
سخنگوی وزارت امور خارجه بی اعتنایی آژانس بین الملل انرژی اتمی در قبال تجاوز‌ها علیه تأسیسات هسته‌ای کشورمان را تأسف بار توصیف کرد.

بقائی: بی‌تفاوتی آژانس و گروسی تاسف‌بار است

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سيما، اسماعيل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: اقداماتی که آمریکا و رژیم علیه تاسیسات هسته‌ای انجام دادند جنایت است.

بقائی افزود: بر اساس اساسنامه آژانس این اقدامات جنایتکارانه است و تاسف بارتر بی‌توجهی آژانس و گروسی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاكيد كرد: برای چندمین بار رویکرد بسیار نادرستی را اتخاذ کرد و به جای محکوم کردن متجاوزان در مصاحبه‌هایش عباراتی را به کار می‌برد که مشکلات را پیچیده‌تر می‌کند. صرف بیان چنین احتمالی از طرفی که مسئولیت عدم اشاعه هسته‌ای دارد قابل پذیرش نیست.

اسماعيل بقائی خاطرنشان كرد: شوربختانه مدیرکل آژانس در این دو سال کارنامه قابل دفاعی از خود به جا نگذاشته است، هم به دلیل محکوم نکردن و هم  بی‌طرف نبودن

سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين گفت: در چنین شرایطی اولین کاری که آژانس باید انجام دهد محکوم کردن تجاوزات است، چنین چیزی را شاهد نبودیم. ما باید کار خود را انجام دهیم، رایزنی‌ها را انجام دادیم، اما مطالبه ما سرجای خودش باقی است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.