اسپانیا حریم هوایی خود را به روی کشورهای شرکت‌کننده در جنگ علیه ایران بست

عصر ایران دوشنبه 10 فروردین 1405 - 15:21
پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، یکی از جدی‌ترین مخالفان حملات آمریکا و اسرائیل به ایران بوده و این اقدامات را «بی‌ملاحظه و غیرقانونی» توصیف کرده است.

روزنامه اسپانیایی ال‌پائیس روز دوشنبه به نقل از منابع نظامی گزارش داد که اسپانیا حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای آمریکایی شرکت‌کننده در حملات علیه ایران بسته است؛ اقدامی که فراتر از تصمیم قبلی این کشور مبنی بر ممنوعیت استفاده از پایگاه‌های نظامی مشترک تلقی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، ال‌پائیس در ادامه افزود که این بسته شدن حریم هوایی، هواپیماهای نظامی را مجبور می‌کند در مسیر خود به سمت اهدافشان در خاورمیانه، کشور اسپانیا (عضو ناتو) را دور بزنند؛ البته این محدودیت شامل موارد اضطراری نمی‌شود. وزارت دفاع اسپانیا هنوز به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداده است.

کارلوس کوئروپو، وزیر اقتصاد اسپانیا، در مصاحبه‌ای با رادیو کادنا سِر، در پاسخ به این سوال که آیا بستن حریم هوایی می‌تواند روابط با ایالات متحده را تیره‌تر کند، گفت: «این تصمیم بخشی از سیاست پیشین دولت اسپانیا مبنی بر عدم مشارکت یا کمک به جنگی است که به‌طور یک‌جانبه و برخلاف قوانین بین‌المللی آغاز شده است.»

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، یکی از جدی‌ترین مخالفان حملات آمریکا و اسرائیل به ایران بوده و این اقدامات را «بی‌ملاحظه و غیرقانونی» توصیف کرده است. در مقابل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مادرید را تهدید کرده است که به دلیل ممانعت از استفاده‌ی ایالات متحده از پایگاه‌های اسپانیا در این جنگ، مبادلات تجاری با این کشور را قطع خواهد کرد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.