دبیرکل اتاق ایران با تاکید بر اینکه عوارض کشتیهایی که از تنگه هرمز عبور میکنند باید به ایران پرداخت شود، گفت: این یک قاعده اقتصادی است ولی سالهای سال است که از حقمان گذشتهایم.
به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت
خبرگزاری صداوسیما؛ اقای ابوالفضل روغنی گلپایگانی درباره تنگه هرمز و جایگاه آن در تجارت جهانی، افزود: ۲۰ درصد نفت دنیا از تنگه هرمز عبور میکند و این تنگه برای ایران است. این تنگه میتواند برای کشور درآمد داشته باشد. نمونه این مسئله را در کانال سوئز میبینیم. به همین خاطر کشورهایی که از این تنگه کشتیهایشان عبور میکند باید حقوق و عوارض پرداخت کنند.
دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: همان طور که هواپیماها برای عبور از آسمان کشور حق و حقوقی را پرداخت میکنند، کشتیها هم باید برای عبور از تنگه هرمز حقوقی را پرداخت کنند. این قاعده اقتصادی است و اینطور نیست که، چون حالا جنگ شده است، آن را مطرح کنیم.
وی با بیان اینکه بر اساس سیاستهای اتخاذ شده، تنگه هرمز مسدود نشده است بلکه به نوعی تحت کنترل و نظارت است، ادامه داد: در تنگه هرمز هم کشتی وارد و هم خارج میشود و به نوعی این تنگه مدیریت میشود. به هر حال تنگه هرمز جزو ایران است و باید استفاده بهینهتری از آن صورت بگیرد.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.