دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تسهیل ورود مواد غذایی فاسد شدنی به سرزمین اصلی را پیگیری میکند.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گزارشی به معاون اول رئیسجمهور و وزارت اقتصاد ، خواستار تسهیل و تسریع در فرآیند ترخیص و ورود مواد غذایی فاسد شدنی از مناطق آزاد به سرزمین اصلی شد.
در این گزارش با اشاره به شرایط پیشآمده در برخی مناطق آزاد جنوبی کشور و تأثیر آن بر کاهش حضور گردشگران، اعلام شده است بخشی از کالاهای واردشده برای عرضه به مسافران، بهویژه اقلام مصرفی دارای تاریخ مصرف، بهدلیل محدودیتهای ایجادشده امکان فروش نیافته و در معرض آسیب و از بین رفتن قرار دارند.تقاضای ترخیص ایندسته از کالاها از مناطق به سرزمین اصلی شده است.
دبیرخانه شورایعالی مناطق در راستای حمایت از فعالان اقتصادی مستقر در این مناطق و جلوگیری از اتلاف سرمایههای ملی، پیشنهاد کرده است گمرک جمهوری اسلامی ایران با همکاری دستگاههای ذیربط، در چارچوب قوانین و مقررات موجود، نسبت به تسریع در ترخیص این کالاها و انتقال آنها به سرزمین اصلی اقدام کند.
بر اساس این گزارش، استفاده از ظرفیتهای قانونی پیشبینیشده در قانون امور گمرکی میتواند مسیر مناسبی برای رفع موانع موجود و صیانت از حقوق فعالان اقتصادی در شرایط فعلی باشد.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.