سازمان هواپیمایی: حمله به هواپیمای ایرانی حامل دارو جنایت جنگی است

مشرق نیوز چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 03:17
سازمان هواپیمایی کشوری حمله صهیونیستی ـ آمریکایی به هواپیمای غیرنظامی ایرانی حامل دارو و تجهیزات پزشکی تعدادی از کشورها به ایران، که در فرودگاه مشهد فرود آمده بود را به‌شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق، در بیانیه این سازمان تأکید شده است: حمله به هواپیماهای غیرنظامی در مأموریت‌های بشردوستانه، نقض آشکار مقررات بین‌المللی هوانوردی و مغایر با اصول حقوق بشردوستانه است.

بر اساس کنوانسیون‌های شیکاگو ۱۹۴۴ و مونترال ۱۹۷۱، هرگونه اقدام علیه ایمنی هواپیماهای غیرنظامی از مصادیق اعمال مجرمانه بین‌المللی در حوزه هوانوردی محسوب می‌شود.

همچنین طبق ماده ۵۲ پروتکل الحاقی اول به کنوانسیون‌های ژنو، حمله به اهداف غیرنظامی از جمله هواپیماهای حامل کمک‌های بشردوستانه مصداق جنایت جنگی است.

سازمان هواپیمایی کشوری از نهادهای بین‌المللی خواست با رسیدگی فوری به این اقدام، عاملان آن را مورد پیگرد قرار داده و از تکرار چنین تهدیدهایی علیه هوانوردی غیرنظامی جلوگیری کنند.

دشمن آمریکایی ـ صهیونی دو روز قبل در حمله به فرودگاه مشهد یک هواپیمای حامل دارو را هدف گرفت.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.