محور دیدارهای بن‌سلمان با امیر قطر و پادشاه اردن

همشهری آنلاین چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 03:18
ولیعهد عربستان در جده، در دو نشست جداگانه با امیر قطر و پادشاه اردن، به بررسی روابط دوجانبه و پیامدهای تشدید تنش‌های منطقه‌ای پرداخت.

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از خبرگزاری واس، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان امروز در جده میزبان تمیم بن حمد آل ثانی بود.

در این دیدار، دو طرف ضمن مرور روابط دوستانه و همکاری‌های دوجانبه، به بررسی تحولات امنیتی و نظامی منطقه و تبعات آن بر آزادی حرکت دریایی، امنیت انرژی و اقتصاد جهانی پرداختند.

در نشست دیگر، محمد بن سلمان با عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار و درباره تحکیم روابط دو کشور و تازه‌ترین تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

این گفت‌وگو شامل بررسی پیامدهای تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و راهکارهای هماهنگ برای حفظ امنیت و ثبات منطقه و جهان بود.

طبق گزارش واس، هر دو دیدار بر ضرورت همکاری و هماهنگی نزدیک میان کشورهای منطقه برای مقابله با تهدیدات و تضمین ثبات و امنیت منطقه‌ای تأکید داشت.

این دیدارها در شرایطی انجام شده است که فضای امنیتی منطقه در نتیجه تجاوزات آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران متشنج است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.