
به گزارش گروه مسکن و شهرسازی خبرگزاری صداوسیما ، رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: یگان حفاظت اراضی اداره کل از ۲۸ اسفندماه تا ۹ فروردین ۱۴۰۵ به صورت مستمر در قالب واحدهای گشت های خودرویی و موتوری اقدام به رصد اراضی ملی و دولتی استان کرد.
وی افزود: این اقدام به منظور پیشگیری از زمین خواری و جلوگیری از دست درازی سودجویان و متصرفان زمینهای ملی و دولتی به صورت مستمر و شبانه روز انجام شد.
پیروندی ادامه داد:مجموع مساحت ۱۱ مورد زمینهای رفع تصرف شده در ایام نوروز سه هکتار است و بیشترین تعداد رفع تصرف ها در شهرستانهای دماوند، پردیس و کن سولقان انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در شهرستانها ی دماوند و پردیس به منظور هم افزایی و هماهنگی مضاعف و پیشگیری از دست درازی به اراضی ملی و دولتی گشت های مشترک با یگان های حفاظت اراضی منابع طبیعی ،شهرداری و جهاد کشاورزی نیز تا پایان ایام نوروز تشکیل شده که به صورت مستمر در حال نظارت و رصد زمینهای این شهرستانها است.