سازمان هواپیمایی: حمله به هواپیمای ایرانی حامل دارو جنایت جنگی است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 03:18
سازمان هواپیمایی طی بیانیه‌ای اعلام کرد حمله به هواپیمای حامل‌ دارو جنایت جنگی و نقض حقوق بین‌الملل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به حمله آمریکایی-صهیونی به هواپیمای غیرنظامی ایرانی حامل‌دارو و تجهیزات پزشکی در فرودگاه مشهد به این شرح است:

«حمله به هواپیماهای غیرنظامی درمأموریت‌های بشردوستانه، نقض آشکار مقررات بین‌المللی هوانوردی و مغایر بااصول حقوق بشردوستانه است.

بر اساس کنوانسیون‌های شیکاگو 1944 و مونترال 1971،هرگونه اقدام علیه ایمنی هواپیماهای غیرنظامی از مصادیق اعمال مجرمانه بین‌المللی درحوزه هوانوردی محسوب می‌شود.

همچنین طبق ماده 52 پروتکل الحاقی اول به کنوانسیون‌های ژنو،حمله به اهداف غیرنظامی ازجمله هواپیماهای حامل کمک‌های بشردوستانه مصداق جنایت جنگی است.

از نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم بارسیدگی فوری به این اقدام، عاملان آن را مورد پیگرد قرار داده و از تکرار چنین تهدیدهایی علیه هوانوردی غیرنظامی جلوگیری کنند.»

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.