بازدید عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری از طرح‌های بازآفرینی شهری جیرفت

صدا و سیما چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 03:18
عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری از طرح های بازآفرینی شهری در شهر جیرفت شامل سالن ورزشی، سرا‌های محله، مرکز فرهنگی و کتابخانه بازدید کرد.

به گزارش گروه مسکن و شهرسازی خبرگزاری صداوسیما، فریدون بابایی اقدم عضو هیئت‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری به همراه پیمان توکلی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان، سمانه سام‌نژاد مشاور بازآفرینی شهری معاون عمرانی استانداری کرمان و وحید افشارپور معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی جنوب کرمان از طرح های بازآفرینی شهری در شهر جیرفت شامل سالن ورزشی، سرا‌های محله، مرکز فرهنگی و کتابخانه بازدید کردند

وحید افشارپور معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در حاشیه این بازدید گفت: این طرح‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بین ۸۰ تا ۹۰ درصد هستند و در جریان این بازدید، معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری جیرفت نیز بررسی شد.

وی افزود: از سالن ورزشی محله حسین‌آباد جیرفت با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد بازدید به عمل آمد. برای این طرح تاکنون ۵۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و اعتبار موردنیاز برای تکمیل آن ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

افشارپور در ادامه گزارش خود از بازدید عضو هیئت‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری بیان کرد: از سرای محله حسین‌آباد جیرفت بازدید شد. این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی تاکنون ۹۷ میلیارد ریال برای آن هزینه شده؛ درحالی‌که اعتبار موردنیاز برای اتمام طرح ۱۲۰ میلیارد ریال است.

وی پروژه فرهنگی کلرود را یکی از پروژه‌های تأثیرگذار در این محله عنوان کرد و گفت: سرای محله و مرکز فرهنگی کلرود با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد مورد بازدید قرار گرفته و اعلام شد که تاکنون ۸۲ میلیارد ریال هزینه داشته است. اعتبار موردنیاز برای تکمیل این مرکز فرهنگی ۱۳ میلیارد ریال عنوان شده که باید تأمین شود.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: همچنین از کتابخانه مالک‌اشتر جیرفت با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی بازدید کردیم. برای این کتابخانه تاکنون ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و تکمیل آن به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

افشارپور در پایان بازدید در جیرفت گفت: از معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری جیرفت نیز بازدید به عمل آمد و مشکلات و نیاز‌های این محلات بررسی شد و همچنین برای محلات هدف کهوروئیه و کلرود در سال گذشته ۱۰۰۰ تُن قیر رایگان تحویل شهرداری جیرفت شده و تاکنون مصرف نشده است که بنا به اعلام شهرداری پس از انجام عملیات گازرسانی این محلات، آسفالت معابر آغاز خواهد شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.