دست رد لهستان به آمریکا؛ پاتریوت‌ها در خاورمیانه مستقر نمی‌شوند

خبرآنلاین چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 03:19
ورشو احتمال استقرار سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت لهستان در خاورمیانه را رد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ولادیسلاو کوزینیا کامیش، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لهستان، امروز سه‌شنبه اعلام کرد که هیچ یک از سامانه‌های موشکی ضدهوایی پاتریوت که در حال حاضر در خدمت ارتش لهستان هستند، در خاورمیانه مستقر نخواهند شد. 

طبق گزارش ایسنا به نقل از سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع لهستان، این مقام ارشد اظهار داشت: سامانه های پاتریوت ما و سلاح‌های آنها برای محافظت از حریم هوایی لهستان و جناح شرقی ناتو استفاده می‌شوند و هیچ چیز در این زمینه تغییر نکرده است و ما هیچ برنامه‌ای برای استقرار مجدد آنها در هیچ کجا نداریم.

کوزینیاک کامیش اظهار داشت: متحدان ما به خوبی اهمیت وظایفی را که ما در اینجا انجام می‌دهیم درک می‌کنند. امنیت لهستان یک اولویت مطلق است. 

پیش از این، روزنامه Rzeczpospolita به نقل از منابع خود گزارش داده بود که ایالات متحده پیشنهاد استقرار یکی از سامانه‌های پاتریوت لهستان در خاورمیانه و همچنین انتقال ذخایر موشکی لهستان به مناطق آسیب‌دیده از درگیری با ایران را داده است.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.