
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، علیرضا پرندهمطلق، معاون فنی و مهندسی ساتبا در جریان بازدید از پروژههای مگاواتی خورشیدی استان گلستان گفت: برای رفع موانع احداث نیروگاهها به این استان سفر کردیم و خوشبختانه مشاهده شد که گلستان در این زمینه هیچ مشکلی ندارد و همه شاخصهای محیطزیستی رعایت شده است.
وی همچنین بر لزوم تسریع در اجرای پروژهها تأکید کرد و افزود: در مرحله جهاد قرار داریم و هر روز و ساعت برای کشور اهمیت دارد. انتظار داریم پیمانکار زمانبندی را کوتاه کرده و بهجای ۱۵ مگاوات، تا پایان فروردین ۳۰ مگاوات وارد مدار کند.
در این بازدید، سیداحمد موسوی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گزارش داد: با همکاری دستگاههای استانی و حمایت استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی، واگذاری زمینهای شناساییشده به پیمانکا برای احداث نیروگاهها نهایی شد.
وی افزود: از مجموع ۱۲۸ مگاوات تعهدشده در قرارداد، تاکنون ۳۸ مگاوات وارد مدار شده و تا پایان فروردین ۱۵ مگاوات دیگر و قبل از پیک تابستان ۵۱ مگاوات باقیمانده نیز بهرهبرداری خواهد شد.
موسوی با تأکید بر رعایت کامل الزامات محیطزیستی گفت: احداث این نیروگاهها هیچ آسیبی به منابع طبیعی وارد نمیکند و دامداران همچنان میتوانند مانند گذشته از مراتع استفاده کنند.