هشدار جدی مدیرعامل شرکت شل/ اروپا به زودی با کمبود سوخت مواجه می شود

اقتصادنیوز چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 12:05
اقتصادنیوز:مدیرعامل شرکت شل هشدار داد که کشورهای اروپایی به دلیل جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران، به زودی با کمبود سوخت مواجه می شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وائل ساوان، مدیرعامل شرکت شل، در یک کنفرانس انرژی در هوستون گفت که جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران بر عرضه سوخت جت تأثیر گذاشته و پیش‌بینی می‌شود که دیزل و بنزین نیز به زودی تحت تأثیر قرار گیرند.وی افزود: "جنوب آسیا اولین جایی بود که این فشار را احساس کرد و سپس به جنوب شرق آسیا، شمال شرق آسیا و به تدریج به اروپا منتقل خواهد شد."کشورهای مانند سری‌لانکا، بنگلادش و پاکستان ساعات کاری را کاهش داده و نظام سهمیه‌بندی سوخت را اعمال کرده‌اند. همچنین ژاپن و کره جنوبی از ذخایر استراتژیک خود نفت آزاد کرده‌اند.اگرچه اروپا کمتر از آسیا به تأمین سوخت از خلیج فارس وابسته است، اما با وجود واردات حدود یک‌چهارم نفت خام خود از شمال آفریقا، منابع جایگزین شامل ایالات متحده، نروژ و غرب آفریقا نیز تحت فشار قرار دارند و رقابت شدید با خریداران آسیایی باعث افزایش قیمت‌ها شده است.این بحران باعث شده تا برخی سیاستمداران خواستار بازنگری در تحریم‌های انرژی علیه مسکو شوند تا فشارهای تأمین را کاهش دهند و هزینه‌ها را کنترل کنند. با این حال، کمیسیون اروپا هرگونه بازگشت به انرژی روسیه را رد کرده و رئیس کمیسیون، اورسولا فون در لاین، هشدار داده است که این اقدام یک "اشتباه استراتژیک" خواهد بود‌.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.