۴۱۶ حلقه چاه غیرمجاز آب در خراسان شمالی بسته شد

صدا و سیما چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 12:20
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اعلام کرد: ۴۱۶ حلقه چاه غیرمجاز برداشت آب زیرزمینی در این استان بسته شده است.

 

۴۱۶ حلقه چاه غیرمجاز آب در خراسان شمالی بسته شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما  وحید واسطه گفت: این کار در راستای انجام وظایف ذاتی این شرکت در حفاظت و صیانت از منابع آب و اجرای قانون توزیع عادلانه آب با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی انجام شده و در همین زمینه ۱۶ دستگاه حفاری غیرمجاز نیز توقیف شده است.

وی توضیح داد: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز از برداشت غیرمجاز سالانه بیش از سه میلیون متر مکعب آب زیرزمینی جلوگیری شده است.

واسطه بیان کرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز برداشت آب زیرزمینی پس از شناسایی متخلفان توسط گروه‌های گشت و نظارت و دریافت مجوز لازم از دستگاه قضایی با همکاری نیروی انتظامی به صورت مداوم انجام می‌شود.

وی از کشاورزان خواست به منظور بهره‌برداری بهینه از منابع آب و پیشگیری از خسارت‌های جبران ناپذیر به این منابع، برای هر گونه بهره برداری جدید، مجوز‌های لازم را از شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی دریافت کنند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اظهار داشت: سطح آب منابع آب زیرزمینی این استان به علت برداشت بی رویه در دهه‌های اخیر به شدت کاهش یافته است و توسعه برداشت آب زیرزمینی از این منابع در هشت دشت از ۱۱ دشت استان همه ساله از سوی وزارت نیرو ممنوع اعلام می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.