ترامپ عصبانی شد/ خروج آمریکا از ناتو را به طور جدی بررسی می‌کنم

اقتصادنیوز چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 13:51
اقتصادنیوز:ترامپ با اشاره دوباره به اینکه «ناتو فقط یک ببر کاغذی است و پوتین هم این را می‌داند»، تأکید کرد که در حال بررسی جدی خروج آمریکا از ناتو در واکنش به مخالفت این پیمان نظامی با جنگ ایران است.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با روزنامه انگلیسی تلگراف گفت که به صورت جدی در حال بررسی خروج آمریکا از ناتو پس از شکست این پیمان نظامی در پیوستن به جنگ ایران است.

العربیه گزارش داد،ترامپ در ادامه این مصاحبه افزود: من هرگز تحت تأثیر ناتو قرار نگرفتم و همیشه می‌دانستم که آنها یک ببر کاغذی هستند و حتی پوتین هم به این موضوع پی برده است.

وی تصریح کرد: انگلیس نیروی دریایی ندارد و ناوهای هواپیمابر دارد که کار نمی‌کنند.

ترامپ با طعنه به نخست وزیر انگلیس هم گفت: او می‌تواند هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، مهم نیست. تمام چیزی که استارمر می‌خواهد، آسیاب‌های بادی پرهزینه‌ای است که قیمت انرژی شما را سر به فلک می‌کشند.

این سخنان ترامپ در حالی است که مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا هم اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد: پس از جنگ در روابطمان با پیمان ناتو تجدید نظر خواهیم کرد، ما بخش اصلی بودجه آن را تأمین می‌کنیم اما اقدامی از جانب آن‌ها شاهد نبودیم. پایان جنگ ایران نزدیک است و آمریکا در آستانه تحقق کامل اهداف خود در جنگ است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.