صادرات نفت عراق از طریق سوریه به دلیل بسته شدن تنگه هرمز

عصر ایران چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 14:51
با بسته شدن تنگه هرمز، عراق از طریق خاک سوریه، نفت خود را به ساحل دریای مدیترانه می رساند تا در بندر  بانیاس سوریه، نفت عراق به وسیله نفتکش راهی مشتریان جهانی شود.

عراق صادرات نفت از راه سوریه را شروع کرد.

به گزارش عصرایران، با بسته شدن تنگه هرمز، عراق از طریق خاک سوریه، نفت خود را به ساحل دریای مدیترانه می رساند تا در بندر  بانیاس سوریه، نفت عراق به وسیله نفتکش راهی مشتریان جهانی شود.

به گزارش آناتولی، اولین کاروان شامل 176 تانکر حامل نفت عراق از طریق گذرگاه مرزی تنف وارد سوریه شد.

 اولین کاروان شامل 176 تانکر نفتی که از عراق برای ارسال به بازارهای بین‌المللی از طریق سوریه حرکت کرده بودند، از طریق گذرگاه مرزی تنف وارد این کشور شدند.

این تانکرهای سوخت به پایانه نفتی بانیاس در سواحل سوریه منتقل می‌شوند و در آنجا برای حمل و نقل دریایی به کشتی‌های نفتکش منتقل خواهند شد.

صفوان شیخ احمد، مدیر روابط عمومی شرکت نفت سوریه، به خبرگزاری رسمی سانا، گفت که اولین کاروان شامل 176 تانکر از طریق تنف وارد این کشور شده و به سمت ترمینال نفتی بانیاس در حال حرکت است.

شیخ احمد اظهار داشت که قرار است اولین محموله امروز به بانیاس برسد و عملیات تخلیه در آنجا انجام شود.

وی افزود که نفت تخلیه شده سپس در کشتی‌های نفتکش بارگیری و به مقاصد نهایی خود ارسال خواهد شد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.