تاکید دوباره نخست وزیر انگلیس بر خودداری از شرکت در جنگ با ایران

صدا و سیما چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 16:12
نخست وزیر انگلیس در کنفرانس خبری گفت:پای ما به جنگ با ایران باز نخواهد شد.

  به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، در پستی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده بخشی از کنفرانس خبری نخست وزیر انگلیس آمده که می‌گوید پای ما به جنگ با ایران باز نخواهد شد.

خبرنگار از استامر پرسيد: رئیس جمهور ترامپ امروز صبح گفته است که در حال بررسی برای خروج آمریکا از ناتو می‌باشد و شما همین الان درباره ایجاد زمینه برای نوعی همکاری جدید و دراز مدت انگلیس با اتحادیه اروپا صحبت کردید که به ویژه در زمینه مسائل امنیتی خواهد بود. آیا این می‌تواند به منزله پذیرش این مسئله باشد که قرار است در رابطه امنیتی دراز مدت انگلیس با آمریکا تغییری ایجاد می‌شود؟

کی یر استارمر نخست وزیر انگلیس در پاسخ گفت: اجازه بدهید برای پاسخ به این سوال شما به چند مورد اشاره کنم. اول اینکه ناتو یکی از تاثیرگذارترین ائتلاف‌های نظامی است که در جهان تشکیل شده و برای دهه‌ها ضامن امنیت ما بوده است. بنابر این ما تعهد خدشه ناپذیری نسبت به ناتو داریم. دوم اینکه هر چقدر هم به من و به دیگران فشار وارد شود، و هر اندازه در این زمینه جنجال به پا شود من بر اساس منافع ملی انگلیس اقدام خواهم کرد و برای همین است که به وضوح گفته‌ام این جنگ، جنگ ما نیست و قرار نیست پای ما به این جنگ کشیده شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.