نحوه فعالیت بازار طلا از ۱۵ فروردین چگونه خواهد بود؟

همشهری آنلاین چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 17:35
به گفته رئیس اتحادیه طلا تهران مقرر شده که از شنبه ۱۵ فروردین ماه اصناف طلا فعالیت خود را از سر گرفته و بازار بازگشایی شود؛ اما این موضوع به شرایط جنگی این روزها و ریسک موجود بستگی دارد.

به گزارش همشهری آنلاین نادر بذرافشان - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران - در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح وضعیت و نحوه فعالیت بازار طلا گفت: در صنف طلا با توجه به شرایط موجود و حساسیت های امنیتی نسبت به محصولات طلا و جواهر، تقریبا بازار از روزهای ابتدای جنگ رمضان تعطیل و نیمه تعطیل بود به خصوص بازار تهران به صورت کامل به علت شرایط جنگی تعطیل بود با این حال واحدهای مستقر در سطح شهر و دیگر شهرها تقریبا به فعالیت خود ادامه دادند.

وی افزود: طبق سنوات گذشته معمولا بعد از تعطیلات نوروزی و پس از ۱۳ فروردین بازار طلا در کشور کار خود را در سال جدید به صورت رسمی آغاز می‌کرد و برای سال جدید و سال جاری نیز قرار بر این بوده که بازار طلا پس از تعطیلات نوروز و در نیمه دوم فروردین ماه فعالیت خود را آغاز کند، اما با وجود اینکه صحبت‌ها حاکی از آن بوده که از روز شنبه (۱۵ فروردین ماه) واحدهای صنف طلا فعالیت خود را از سر بگیرند، با توجه به شرایط جنگی این روزها و با توجه به ریسک موجود در صنف طلا، دقیقا و هنوز مشخص نیست که نحوه فعالیت واحدها از روز شنبه به چه صورت باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: طی این ایام واحدهای مستقر در سطح شهر و همچنین واحدهای اصناف طلا در شهرستان‌ها به صورت نیمه تعطیل و برای ایفای به تعهدات خود فعالیت کردند و به علت شرایط جنگی تقریبا با ساعت کاری کمتری فعالیت داشتند که می‌توان گفت در این مدت تقریبا ۱۵ تا ۲۵ درصد واحدها فعال بودند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.