تولید ۱۸ میلیون تن انواع فرآورده‌های خام دامی در کشور

صدا و سیما چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 22:46
رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: ۱۸ میلیون تن انواع فرآورده‌های خام دامی پارسال در کشور تولید شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد:

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، علیرضا رفیعی‌پور در سفر به بجنورد گفت: از مجموع این میزان تولید، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد مازاد بر نیاز داخلی شناسایی شده که می‌تواند فرصتی مهم برای توسعه صادرات و افزایش ارزآوری باشد.

او با اشاره به ظرفیت صادراتی کشور افزود: سالانه بین ۲ تا ۳ میلیون تن از تولیدات لبنی و همچنین ۲۰ درصد از تخم‌مرغ تولیدی ایران به بازار‌های خارجی صادر می‌شود که نشان‌دهنده توان رقابتی محصولات دامی کشور در عرصه جهانی است.

رئیس سازمان دامپزشکی درباره جزئیات مصرف و مدیریت محصولات تولیدی نیز گفت : از حجم ۱۸ میلیون تن تولید، حدود ۱۴ میلیون تن به‌صورت مستقیم مصرف خوراکی دارد و بخش باقی‌مانده شامل پسماند‌ها و اجزای غیرخوراکی مانند پوست و روده با برنامه‌ریزی ذخیره‌سازی شده و برای صادرات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 رفیعی‌پور این رویکرد را نشانه‌ای از مدیریت جامع در استفاده کامل از ظرفیت‌های زنجیره تولید دامپروری عنوان کرد.

او درباره  بخش تامین گوشت قرمز نیز  افزود: نیاز کشور فقط حدود پنج درصد وابسته به واردات است.  و امسال  ۷۰ تا ۱۰۰۰ تن گوشت قرمز وارد و به‌عنوان ذخایر راهبردی نگهداری شده که وضعیت تأمین این محصول را مطلوب و بدون نگرانی نشان می‌دهد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.