همکاری فرانسه و ژاپن در حوزه انرژی هسته‌ای

عصر ایران پنج شنبه 13 فروردین 1405 - 08:51
هر دو کشور انتظار دارند تا سال ۲۰۵۰ به راکتورهای هسته‌ای نسل جدید دست یابند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه عنوان کرد که فرانسه و ژاپن اعلامیه همکاری در توسعه انرژی هسته‌ای امضا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، ماکرون روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن، گفت که امیدوار است همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی هسته‌ای از طریق پروژه‌های مشترک در سطوح دولتی و خصوصی ادامه یابد. 

وی همچنین اشاره کرد که هر دو کشور انتظار دارند تا سال ۲۰۵۰ به راکتورهای هسته‌ای نسل جدید دست یابند.

ماکرون گفت: «شراکت ما همچنین در بخش فضایی نیز ادامه دارد. این همکاری با امضای یک توافق فنی برای اعزام یک افسر ژاپنی به فرماندهی فضایی فرانسه، برای تقویت ارتباط میان اکوسیستم‌های صنعتی و پیشبرد همکاری در تنظیم فعالیت‌های فضایی، به سطح جدیدی رسیده است.»

رئیس‌جمهور فرانسه افزود که دو کشور چشم‌اندازهای قابل‌توجهی برای گسترش همکاری در این حوزه - به‌ویژه در توسعه پرتابگرهای قابل استفاده مجدد، پرتابگرهای کوچک و همچنین منظومه‌های ماهواره‌ای در مدار پایین زمین - دارند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.