سخنگوی وزارت خارجه: هیچ گزینه‌ای جز مقابله شدید نداریم

عصر ایران پنج شنبه 13 فروردین 1405 - 10:20
ما در حال دفاع در برابر یک جنگ غیرقانونی هستیم. بنابراین تا زمانی که این جنگ غیرقانونی ادامه دارد، تا زمانی که آن‌ها به مردم ما و شهرهای ما حمله می‌کنند، ما مجبوریم به مقابله ادامه دهیم.

قائی: ایران چرخه شرورانه جنگ، مذاکره، آتش‌بس را نمی‌پذیرد

«اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه در حال حاضر، کل ملت در دفاع از ایران در برابر این جنگ ناعادلانه و تجاوزکارانه متحد است، گفت: « ما این چرخه شرورانه جنگ، مذاکرات، آتش‌بس و سپس تکرار همان الگو را تحمل نخواهیم کرد. این نه تنها برای ایران، بلکه برای کل منطقه و فراتر از آن فاجعه‌بار است.»

ما در حال دفاع در برابر یک جنگ غیرقانونی هستیم. بنابراین تا زمانی که این جنگ غیرقانونی ادامه دارد، تا زمانی که آن‌ها به مردم ما و شهرهای ما حمله می‌کنند، ما مجبوریم به مقابله ادامه دهیم.

ایالات متحده و رژیم اسرائیل. همان رژیم اسرائیلی که به نسل‌کشی وحشتناک متهم است و توسط دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی تحت پیگرد قرار دارد. بنابراین این یک جنگ عادی نیست. این یک جنگ متعارف نیست. این ترکیبی از فعالیت‌های تروریستی و جنگ است. آن‌ها رهبران ما، فرماندهان ما، حتی فرماندهان را در حالت عدم استقرار در محل خدمت هدف قرار دادند.

ما کشورهای دوست خود در منطقه خلیج فارس را دشمنان خود تلقی نمی‌کنیم. ما بارها گفته‌ایم که مصمم هستیم روابط حسن همجواری خود را با همه آن‌ها ادامه دهیم. مشکل این است که ایالات متحده و اسرائیل از سرزمین‌های آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند تا تجاوز نظامی خود علیه ایران را انجام دهند.

این یک جنگ ناعادلانه است که بر ایرانیان تحمیل شده است. بنابراین ما هیچ گزینه‌ای جز مقابله شدید نداریم.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.