گفت و گوی اروپا و انگلیس درباره تنگه هرمز

اقتصادنیوز پنج شنبه 13 فروردین 1405 - 12:40
اقتصادنیوز: اورسلا فن درلین، رئیس کمیسیون اروپا از تماس با نخست‌وزیر انگلیس کی‌یر استارمر درباره جنگ خبر داد و گفت: «گفت‌وگوی خوبی داشتیم.»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، این مقام ارشد اروپایی امروز پنجشنبه خبر داد که تماس تلفنی او و نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه (دیروز) انجام شد.

رئیس کمیسیون اروپا ضمن توضیح درباره رایزنی تلفنی با استارمر درباره حملات آمریکا و اسرائیل علیه ایران حرف زد و طبق عرف مقامات غربی، فقط ایران را محکوم کرد!

او گفت: «ما در مورد وضعیت خاورمیانه و تنگه هرمز صحبت کردیم. اقدامات ایران ثبات اقتصادی جهانی را به خطر می‌اندازد. ما با شرکای خود همکاری خواهیم کرد تا اطمینان حاصل شود که آزادی دریانوردی می‌تواند در اسرع وقت از سر گرفته شود. ما همچنین در مورد اجلاس آتی اتحادیه اروپا و بریتانیا صحبت کردیم. این لحظه‌ای کلیدی برای انجام تعهدات سال گذشته و تقویت بیشتر شراکت ماست.»

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.