ترامپ: می خواستم نفت ایران را هم بگیرم اما...

اقتصادنیوز پنج شنبه 13 فروردین 1405 - 12:52
اقتصادنیوز: ترامپ گفت: ترجیح می‌دادم فقط نفت را بگیریم. می‌توانستیم خیلی راحت این کار را انجام دهیم. ترجیح من همین بود، اما مردم کشور می‌گویند وقتی این‌قدر بزرگ برنده شده‌اید، فقط پیروز شوید و برگردید خانه.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، ترامپ در بخشی از سخنرانی دیروز مراسم ناهار عید پاک در کاخ سفید گفت:

ونزوئلا کشوری قدرتمند با ارتشی قدرتمند بود و سربازان سرسختی دارند. اما با حمله ما همه چیز در ۴۵ دقیقه تمام شد. کل جنگ در ۴۵ دقیقه برده شد. ما رکورد زدیم. مثل این است که یک بوکسور در سه ثانیه اول ناک‌اوت شود. 

حالا ما با ونزوئلا کار می‌کنیم و چندین برابر هزینه آن حمله را به دست آورده‌ایم، چندین و چند برابر، و با آن‌ها همکاری می‌کنیم. مثل یک سرمایه‌گذاری مشترک است و ما مقدار عظیمی نفت داریم. 

ما می‌توانستیم همین کار را خیلی راحت با ایران هم انجام دهیم، می‌توانستیم فقط نفتشان را بگیریم. اما می‌دانید، مطمئن نیستم مردم کشور ما آن‌قدر صبر داشته باشند که چنین کاری انجام شود، که متأسفانه همین‌طور است. مردم می‌خواهند ببینند کار تمام شده است.

اگر آنجا می‌ماندیم، ترجیح می‌دادم فقط نفت را بگیریم. می‌توانستیم خیلی راحت این کار را انجام دهیم. ترجیح من همین بود، اما مردم کشور می‌گویند وقتی این‌قدر بزرگ برنده شده‌اید، فقط پیروز شوید و برگردید خانه ؛ من هم مشکلی با این حرف ندارم، چون با نفت ونزوئلا و نفت خودمان ما الان ۵۹ درصد نفت جهان را کنترل می‌کنیم و مشکلی که داریم این است که واقعاً دیگر به نفت بیشتری نیاز نداریم.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.