اتریش هم حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای آمریکایی بست

مشرق نیوز پنج شنبه 13 فروردین 1405 - 18:14
با وجود درخواست‌های کمک دونالد ترامپ، کشورهای اروپایی یکی پس از دیگری حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای آمریکایی می‌بندند و این بار نوبت به اتریش رسیده است.

به گزارش مشرق؛ خبرگزاری فرانسه به نقل از دولت اتریش اعلام کرده که این کشور «تمام درخواست‌های آمریکا برای عبور از حریم هوایی خود را رد کرده است.»

پیش از این هم اسپانیا حریم هوایی خود را به روی تمامی هواپیماهای دخیل در جنگ ایران بسته بود. ایتالیا هم با وجود روابط نزدیک با آمریکا، از توقف هواپیماهای آمریکایی در پایگاه سیگونلا در سیسیل جلوگیری کرده بود.

پیش‌تر هم فرانسه مانع ارسال تسلیحات توسط هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی خود شده بود. کشورهای اروپایی در حالی از همکاری با آمریکا در جنگ با ایران خودداری می‌کنند که دونالد ترامپ آن‌ها را به خروج از ائتلاف ناتو هم تهدید کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرده بود که در صورتی که کشورهای عضو ناتو در بازگشایی تنگه هرمز به کمک آمریکا نیایند، «آینده بسیار بدی» در انتظار آن‌ها خواهد بود. با این حال، کشورهای ناتو اعلام کرده‌اند که این جنگ، جنگ آن‌ها نیست و وارد چنین جنگی با ایران، نخواهند شد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.