عراقچی: اقدام ایران در تنگه هرمز، طبق حقوق بین‌الملل است

صدا و سیما پنج شنبه 13 فروردین 1405 - 18:23
وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه فیلیپین حمله غیرقانونی به ایران را عامل اصل ناامنی موجود در منطقه و تنگه هرمز دانست و تاکید کرد اقدام ایران در جلوگیری از تردد شناور‌های مرتبط با متجاوزان، طبق حقوق بین‌الملل و در راستای حفظ امنیت در این آبراهه و جلوگیری از تداوم تجاوز نظامی علیه ایران است.

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فیلیپین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ خانم ماریا ترزا پی. لازارو، وزیر امور خارجه فیلیپین در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان، شهادت مقام معظم رهبری و جمعی از مقامات و مردم ایران در جریان تجاوز نظامی آمریکا و رژیم اسرائیل را تسلیت گفت.

 خانم لازارو همچنین ابراز امیدواری کرد شاهد خاتمه هرچه سریع‌تر جنگ و بازگشت صلح و ثبات پایدار در منطقه باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تقدیر از ابراز همدردی دولت و مردم فیلیپین، جنایات ارتکابی آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان ۳۴ روز تجاوز نظامی آنها علیه ایران را تشریح کرد.

عراقچی، حمله غیرقانونی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران را عامل اصل ناامنی موجود در منطقه و تنگه هرمز دانست و تاکید کرد اقدام ایران در جلوگیری از تردد شناور‌های مرتبط با متجاوزان، طبق حقوق بین‌الملل و در راستای حفظ امنیت در این آبراهه و جلوگیری از تداوم تجاوز نظامی علیه ایران است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران با رویکردی مسئولانه و علیرغم ناامنی تحمیلی بر منطقه و تنگه هرمز، برای تردد ایمن شناور‌ها و کشتی‌های غیرمتخاصم، از طریق هماهنگی با مراجع ذیصلاح ایرانی تسهیلات لازم را فراهم کرده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.