رایزنی وزیران خارجه عربستان و روسیه درباره تحولات منطقه  

الف جمعه 14 فروردین 1405 - 00:59
وزیران امور خارجه روسیه و عربستان سعودی در تماسی تلفنی، آخرین تحولات بحرانی منطقه و خلیج‌فارس را بررسی کرده و بر لزوم تشدید تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به راهکار مسالمت‌آمیز تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه عربستان سعودی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که «فیصل بن‌فرحان»، وزیر امور خارجه این کشور، تماسی تلفنی از سوی «سرگئی لاوروف»، همتای روسی خود دریافت کرده است. در این گفت‌وگو، طرفین ابعاد مختلف تحولات جاری در منطقه را بررسی کردند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای درباره این گفت‌وگو، جزئیات بیشتری را ارائه کرد. بر اساس این بیانیه، لاوروف در گفتگو با همتای سعودی خود بر اهمیت حیاتی «توقف رویارویی‌های نظامی» در منطقه خلیج‌فارس تأکید کرده است.

مسکو اعلام کرد که هر ۲ دیپلمات بر لزوم تقویت و متمرکز کردن تلاش‌های بین‌المللی جهت حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بحران‌های جاری در خاورمیانه توافق نظر دارند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.