
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راهآهن،در دیدار نوروزی با با سید مصطفی داودی، معاون فنی و زیربنایی، و جمعی از مدیران این حوزه با تأکید بر ضرورت افزایش تابآوری شبکه ریلی، بر پیشبینی تمهیدات لازم برای حفظ آمادگی خطوط در شرایط بحرانی و جنگی تأکید کرد و خواستار ارتقای سطح مدیریت، نظارت مستمر و هماهنگی میان بخشهای فنی شد.
در ادامه این نشست، معاون فنی و زیربنایی راهآهن ضمن تبریک سال نو، از پشتیبانی های مدیرعامل محترم و اعضای هیئت مدیره در راستای اجرای تکالیف حوزه فنی و زیربنایی، قدردانی و گزارشی از عملکرد این حوزه در سال ۱۴۰۴ و برنامههای پیشبینیشده برای سال ۱۴۰۵ ارائه کرد.
داودی در تشریح دستاوردهای فنی و زیربنایی سال گذشته، به افزایش سرعت در محور تهران- مشهد از طریق اجرای تعویض سوزنهای بتنی با سوزنهای قدیمی، بهسازی و بازسازی خط و ارتقای سیگنالینگ اشاره کرد که منجر به کاهش یکساعته سفر در این مسیر شد.
وی همچنین به اجرای ۱۱۰ درصدی تعهد تکمیل و بهره برداری ۸۸ کیلومتر از خط دوم بافق- زرینشهر و تکمیل و بهرهبرداری از واریانت سالار- شادمهر که باعث افزایش بهرهوری سیر و حرکت و کاهش رسوب بار در منطقه شرق شد، اشاره کرد.
معاون فنی و زیربنایی گفت: در حوزه تعمیر و نگهداری خطوط و علائم و ارتباط شبکه ریلی نیز، اجرای ۱۰۰ درصدی تکالیف منجر به کاهش ۱۰ درصدی تقلیل سرعت در شبکه ریلی شد.
داودی با اشاره به پیشرفت پروژههای عمرانی، تعمیراتی و زیرساختی خاطرنشان کرد: تمامی طرحها مطابق برنامه زمانبندی در حال اجرا بوده و تحقق اهداف تعیینشده با جدیت دنبال میشود.
وی همچنین به اقدامات انجامشده در ایام خاص از جمله رمضان و نوروز اشاره کرد و از تداوم خدمترسانی فنی و عملیاتی با محوریت ایمنی، پایداری و ارتقای کیفیت زیرساختهای ریلی خبر داد.