سد نسر در تربت حیدریه خراسان رضوی ۱۰۰ درصد آبگیری شد

صدا و سیما جمعه 14 فروردین 1405 - 20:27
مدیر امور منابع آب شهرستان تربت حیدریه در خراسان رضوی، از آبگیری کامل سد تغذیه‌ای "نسر" در این شهرستان خبر داد و بر ضرورت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی تاکید کرد.

سد نسر در تربت حیدریه خراسان رضوی ۱۰۰ درصد آبگیری شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهدی طلعتی گفت: با توجه به بارش‌های سال آبی جدید و چند روز اخیر این سد در حال حاضر با ظرفیت کامل آبگیری شده و سرریز آن فعال است.

وی افزود: با وجود افزایش چشمگیر بارش‌ها در سال جاری، این میزان بارش هنوز نتوانسته کسری مخازن دشت‌های منطقه را جبران کند.

وی با تاکید بر لزوم سازگاری با شرایط کم‌آبی و اهمیت بهینه‌سازی مصرف آب، خواستار همکاری کشاورزان در مدیریت صحیح منابع آبی شد.

سد نسر در بالادست روستای نسر با هدف تغذیه آبخوان رخ، کنترل سیلاب‌ها و بهبود راندمان انتقال آب در بخش کشاورزی ساخته شده است. این سد خاکی با هسته رسی، دارای ۳۳۰ متر طول تاج، ۱۵ متر ارتفاع، ۷ متر عرض تاج و ظرفیت ۵۰۰ هزار متر مکعب و مساحت دریاچه سد نیز ۸ هکتار است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.