
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)، مهدی طلعتی گفت: با توجه به بارشهای سال آبی جدید و چند روز اخیر این سد در حال حاضر با ظرفیت کامل آبگیری شده و سرریز آن فعال است.
وی افزود: با وجود افزایش چشمگیر بارشها در سال جاری، این میزان بارش هنوز نتوانسته کسری مخازن دشتهای منطقه را جبران کند.
وی با تاکید بر لزوم سازگاری با شرایط کمآبی و اهمیت بهینهسازی مصرف آب، خواستار همکاری کشاورزان در مدیریت صحیح منابع آبی شد.
سد نسر در بالادست روستای نسر با هدف تغذیه آبخوان رخ، کنترل سیلابها و بهبود راندمان انتقال آب در بخش کشاورزی ساخته شده است. این سد خاکی با هسته رسی، دارای ۳۳۰ متر طول تاج، ۱۵ متر ارتفاع، ۷ متر عرض تاج و ظرفیت ۵۰۰ هزار متر مکعب و مساحت دریاچه سد نیز ۸ هکتار است.