هشدار اقتصاددان آمریکایی: قیمت نفت تا ۳۷۲ دلار صعود می‌کند

مشرق نیوز جمعه 14 فروردین 1405 - 21:17
به گفته اقتصاددان مشهور آمریکایی، ادامه بحران تنگه هرمز در بدترین سناریو قیمت نفت را تا ۳۷۲ دلار بالا می برد.

به گزارش مشرق، استیو هانکه، استاد دانشگاه و اقتصاددان مشهور آمریکایی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) هشدار داد که در صورت ادامه بحران تنگه هرمز در بدترین سناریو قیمت نفت برنت ممکن است تا ۳۷۲ دلار به ازای هر بشکه برسد.

وی در پیام خود نوشت: محموله های نفتی که از خلیج (فارس) به سمت مقاصد خود در حرکت می باشند، رو به اتمام هستند و پس از آن بحرانی رخ خواهد داد.

وی به نقل از پل کروگمن، برنده جایزه نوبل اقتصاد، با استفاده از محاسبات استاندارد اقتصادی، محدوده قیمت نفت را بین ۹۹ تا ۳۷۲ دلار برای هر بشکه پیش‌بینی کرد.

بر اساس این گزارش، در سناریوی اول که اختلالات اندک در عرضه نفت فرض شده، قیمت هر بشکه نفت بین ۹۹ تا ۱۵۰ دلار خواهد بود.

در سناریوی دوم این محاسبات که اختلالات متوسط در عرضه نفت در نظر گرفته شده است، قیمت‌ها بین ۱۲۳ تا ۲۳۳ دلار پیش‌بینی می‌شود.

در سناریوی سوم که اختلالات شدید در عرضه نفت محتمل است، قیمت هر بشکه نفت به ۱۵۵ تا ۳۷۲ دلار خواهد رسید.

این پیش‌بینی‌ها بر اساس سه سطح الاستیسیته یا کشش تقاضای نفت (بالا، متوسط و پایین) محاسبه شده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.