رئیس اسبق سیا: ایران در هر توافق صلح با آمریکا از مزایای مادی مانند «عوارض عبور» از تنگه هرمز استفاده خواهد کرد

اقتصادنیوز شنبه 15 فروردین 1405 - 06:56
اقتصادنیوز: رئیس اسبق سیا، در پادکست نشریه «فارین افرز» ادعاهایی را درباره تصمیم ایران برای تنگه هرمز مطرح کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، بیل برنز، رئیس اسبق سیا، در پادکست نشریه «فارین افرز» گفت: تهران «به دنبال حفظ اهرمی خواهد بود که با مختل کردن تردد» از طریق تنگه دوباره به دست آورده است. 

 به گفته او، ایران از توانایی خود برای مسدود کردن این آبراه برای کسب «بازدارندگی بلندمدت و تضمین‌های امنیتی» در هر توافق صلح با آمریکا و نیز دریافت «مزایای مستقیم مادی» مانند دریافت عوارض عبور برای تأمین مالی بازسازی پس از جنگ استفاده خواهد کرد.

 برنز افزود: «این موضوع مذاکره را در حال حاضر بسیار دشوار می‌کند.»

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.