اقتصادنیوز: رویترز مدعی شد که ایران ممکن است به محدودیتهای تنگه ادامه دهد تا قیمت انرژی را بالا نگه دارد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، رویترز در گزارشی نوشت: بر اساس گزارشهای اخیر اطلاعاتی آمریکا که سه منبع آگاه از جزئیات آن تأیید کردهاند، ایران بعید است بهزودی تنگه هرمز را باز کند، چراکه تسلط بر این شریان حیاتی نفت جهان، اهرم واقعی تهران در برابر ایالات متحده محسوب میشود.
رویترز ادامه داد: این یافته حاکی از آن است که ایران ممکن است به محدودیتهای تنگه ادامه دهد تا قیمت انرژی را بالا نگه دارد و از این طریق بر دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا فشار آورد تا هرچه سریعتر راهکاری برای پایان دادن به جنگی که نزدیک به پنج هفته ادامه داشته و در میان رأیدهندگان آمریکایی همچنان نامحبوب است، پیدا کند.
این گزارشها همچنین حاکی از آن است که جنگ ممکن است در عمل نفوذ منطقهای ایران را افزایش دهد، چراکه توانایی تهران را در تهدید این آبراه حیاتی به نمایش میگذارد.
منبع خبر "
اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.