به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش نشریه نیویورک تایمز، وزیر دفاع آمریکا گفت: سربازان آمریکایی برای مسیح میجنگند، اما رهبر کاتولیکهای جهان با این سخن وی موافق نیست.
پاپ لئو میگوید برتری جویی نظامی از اساس با راه و رسم عیسی مسیح بیگانه است. هگست از مردم آمریکا خواسته است هر روز زانو زده و به درگاه خدا دعا کنند تا پیروزی نظامی در خاورمیانه، نصیب آمریکا شود، اما پاپ لئو که نخستین رهبر آمریکایی تبار است در این زمینه دیدگاه متفاوتی دارد.
او در مراسم عید پاک گفت: ماموریت دین مسیحیت در غالب موارد با نیاز به برتری طلبی و تسلط مخدوش شده است. رهبر کاتولیکهای جهان از زمان آغاز جنگ در ماه فوریه تاکنون که ایران زیر حملات آمریکا و اسرائیل است درخواست پایان دادن به جنگ، توقف خشونت و بازگشت به میز مذاکره را مطرح کرده است.
پاپ لئو پیشتر نیز درباره جنگ افروزی به نام عیسی میسح هشدار داده و گفته بود مسیح به دعاهای کسانی که آتش جنگ را میافروزند گوش نمیدهد و دست رد به سینه شان میزند. پاپ لئو در یک سال آغازین دوران رهبری اش از ورود به دنیای سیاست در آمریکا و رویارویی مستقیم با کاخ سفید خویشتنداری کرده است.
پاپ لئو بدون اینکه نامی از هگست ببرد، به راههایی اشاره کرد که از دین مسیحیت برای رسیدن به اهدافی استفاده میشود که با آموزههای کاتولیکها همخوانی ندارد. او گفت: ما دوست داریم با برتری جویی، احساس قدرت کنیم و با حذف دیگران احساس پیروزی داشته باشیم و با به وحشت انداختن دیگران خود را بزرگ ببینیم، اما خداوند از ما خواسته آزادی را به جای تسلط و حیات بخشیدن را به جای ویران کردن به ارمغان بیاوریم.