رومانی در حال بررسی لغو قرارداد خرید پهپاد از رژیم صهیونیستی

مشرق نیوز شنبه 15 فروردین 1405 - 09:31
رومانی در حال بررسی لغو یک قرارداد چندصد میلیون دلاری برای خرید پهپاد از رژیم صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عبری نوشتند: رومانی در حال بررسی لغو قرارداد خرید پهپاد از شرکت اسرائیلی البیت سیستمز است. این قرارداد که به ارزش 1٫89 میلیارد لئوی رومانی (معادل حدود 427 میلیون دلار) در سال 2022 امضا شد، قرار بود از سال 2025 تحویل پهپادهای تاکتیکی واتچ‌کیپر ایکس آغاز شود.

رادو میروتا وزیر دفاع رومانی، روز پنجشنبه اعلام کرد که شرکت البیت سه بار درخواست تمدید زمان تحویل داده و به دلیل «فورس ماژور» تأخیر ایجاد کرده است. وزارت دفاع دو درخواست اول را پذیرفته، اما اکنون در حال تحلیل گزینه خاتمه کامل قرارداد است.

تاکنون حتی یک فروند پهپاد تحویل نشده و جریمه‌های تأخیر برای شرکت اسرائیلی به حدود 60 میلیون یورو رسیده است. میروتا هشدار داد که ادامه تأخیرها ممکن است باعث قدیمی شدن تجهیزات از نظر تکنولوژیکی شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.