کاهش ذخایر سدهای تهران؛ موجودی سد لار به ۱۳ میلیون مترمکعب رسید

خبرگزاری مهر شنبه 15 فروردین 1405 - 09:53
آخرین گزارش وضعیت سدهای تهران نشان می‌دهد حجم ذخیره سد لار به ۱۳ و سد امیرکبیر به ۲۹ میلیون مترمکعب رسیده و درصد پرشدگی برخی سدها همچنان پایین است.

به گزارش خبرنگار مهر، تازه‌ترین گزارش از وضعیت مخازن سدهای استان تهران تا ۸ فروردین ۱۴۰۵ نشان می‌دهد میزان ذخیره آب در برخی سدهای مهم استان همچنان در سطح پایینی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، سد امیرکبیر با ۲۹ میلیون مترمکعب آب در مخزن خود، ۱۶ درصد پرشدگی را ثبت کرده و میزان ورودی آب به این سد نسبت به سال قبل ۴۵ درصد کاهش داشته است.

سد لار نیز با ۱۳ میلیون مترمکعب موجودی، تنها یک درصد پرشدگی دارد و میزان ورودی آب به این سد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است.

همچنین سد طالقان با ۸۵ میلیون مترمکعب ذخیره آب، حدود ۲۰ درصد پرشدگی را نشان می‌دهد و ورودی آب به این سد نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد کمتر شده است.

در سدهای لتیان و ماملو نیز مجموعاً ۴۷ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده و میزان پرشدگی آن‌ها حدود ۱۴ درصد اعلام شده است. ورودی آب به این سدها نیز نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کاهش بارندگی‌ها و افت ورودی آب، سطح ذخایر سدهای تهران را تحت تأثیر قرار داده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.