ژنرال اخراجی پنتاگون: یک دیوانه، ارتش را به نابودی می‌کشاند

الف شنبه 15 فروردین 1405 - 10:05
رئیس ستاد ارتش آمریکا کمی پس از استعفا از سمتش با فشارهای وزیر جنگ، در اظهاراتی تند از رویکرد دولت ترامپ انتقاد کرد و گفت: «یک دیوانه، ارتش بزرگ آمریکا را به سوی ویرانی و نابودی خواهد کشاند.»

به گزارش ایسنا، «رندی جورج» رئیس ستاد ارتش آمریکا که با فشارهای پی در پی «پیت هگست» وزیر جنگ ایالات متحده مجبور شد از سمتش کناره گیری کند، در حالی این اظهارات را مطرح کرده که آمریکا با همراهی رژیم صهیونیستی جنگ متجاوزانه علیه ایران را وارد ششمین هفته کرده است.

هگست در روزهای گذشته چند ژنرال بلندپایه را از سمت‌های خود برکنار کرده است. این جابه‌جایی‌های گسترده در حالی صورت می‌گیرد که ارتش آمریکا هزاران نیروی نظامی را در حالت آماده باش نگه داشته است. تحلیلگران معتقدند برکناری فرماندهان باتجربه در میانه عملیات متجاوزانه مشترک با رژیم صهیونیستی علیه ایران اقدامی بسیار غیرعادی محسوب می‌شود.

در داخل آمریکا، برخی از قانونگذاران نسبت به کنار گذاشتن فرماندهان ابراز نگرانی کرده‌اند. «یوجیند وایندمن» نماینده کنگره، ژنرال جورج را «یک خدمتگزار بزرگ و سربازی شایسته» توصیف کرد و گفت که دیدن کنار گذاشته شدن فرماندهی با چنین جایگاهی «ناامیدکننده» است.

در همین حال، پنتاگون تاکنون از ارائه دلیل مشخصی برای این برکناری‌های گسترده خودداری و تنها به «از دست رفتن اعتماد به رهبری» یا تمایل برای اجرای «چشم‌انداز ترامپ و هگست» اشاره کرده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.