کاهش ۶۳ درصدی صادرات فرآورده‌های نفتی خاورمیانه در مارس

خبرگزاری مهر شنبه 15 فروردین 1405 - 10:20
رسانه اقتصادی «کوبیسی لتر» از افت شدید صادرات فرآورده‌های نفتی خاورمیانه خبر داد و گفت: کاهشی ۶۳ درصدی که بازار جهانی انرژی را با چالش جدی روبه‌رو کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه اقتصادی «کوبیسی لتر» در گزارشی اعلام کرد جهان در حال حاضر با یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های انرژی در تاریخ مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، کل صادرات فرآورده‌های نفتی از خاورمیانه در ماه مارس با کاهش ۶۳ درصدی روبه‌رو شده که معادل افتی حدود ۴.۸ میلیون بشکه در روز است و میزان صادرات را به حدود ۲.۸ میلیون بشکه در روز رسانده است.

این گزارش می‌افزاید از حدود ۲.۸ میلیون بشکه در روز صادرات باقی‌مانده، نزدیک به ۱.۱ میلیون بشکه در روز، معادل ۳۹ درصد، از طریق بنادر دریای سرخ عربستان و با دور زدن تنگه هرمز انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، سوخت جت بیشترین کاهش را تجربه کرده و صادرات آن با افت ۸۵ درصدی مواجه شده است؛ موضوعی که به لغو برخی پروازها و بروز کمبود سوخت در منطقه آسیا و اقیانوسیه منجر شده است.

همچنین صادرات ال‌پی‌جی و نفتا نیز با کاهش حدود یک میلیون بشکه در روز روبه‌رو شده است. در همین حال، صادرات گازوئیل، بنزین و نفت کوره نیز افت شدیدی را تجربه کرده و بین ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته است.

در این گزارش تأکید شده است که بحران در تنگه هرمز به طور جدی در حال شکل‌گیری است و پیامدهای آن می‌تواند بازار جهانی انرژی را با چالش‌های گسترده‌تری مواجه کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.