گروسی: سایت‌های هسته‌ای هرگز نباید مورد حمله قرار گیرند

عصر ایران شنبه 15 فروردین 1405 - 15:56
گروسی با تکرار درخواست برای خویشتن‌داری حداکثری نظامی برای جلوگیری از خطر حادثه هسته‌ای، بار دیگر بر اهمیت فوق‌العاده پایبندی به 7 رکن برای تضمین ایمنی و امنیت هسته‌ای در طول یک درگیری تأکید می کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگرانی عمیق خود را در مورد حادثه گزارش شده در نیروگاه اتمی بوشهر ابراز و اعلام کرد که سایت‌های نیروگاه هسته‌ای یا مناطق نزدیک آن هرگز نباید مورد حمله قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، آژانس بین المللی انرژی اتمی در اطلاعیه ای اعلام کرد که ایران به آژانس اطلاع داده است که صبح روز شنبه یک پرتابه در نزدیکی محوطه نیروگاه هسته‌ای بوشهر برخورد کرده است که چهارمین حادثه از این نوع در هفته‌های اخیر است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ایران همچنین به آژانس اطلاع داد که یکی از کارکنان حفاظت فیزیکی این سایت بر اثر اصابت ترکش پرتابه کشته شده و ساختمانی در محل تحت تأثیر امواج و ترکش‌های آن قرار گرفته است اما هیچ افزایشی در سطح تشعشعات گزارش نشده است.

بر اساس این اطلاعیه، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگرانی عمیق خود را در مورد حادثه گزارش شده ابراز و اعلام کرده که سایت‌های نیروگاه هسته‌ای یا مناطق نزدیک آن هرگز نباید مورد حمله قرار گیرند و خاطرنشان می‌کند که ساختمان‌های سایت کمکی ممکن است حاوی تجهیزات ایمنی حیاتی باشند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: گروسی با تکرار درخواست برای خویشتن‌داری حداکثری نظامی برای جلوگیری از خطر حادثه هسته‌ای، بار دیگر بر اهمیت فوق‌العاده پایبندی به 7 رکن برای تضمین ایمنی و امنیت هسته‌ای در طول یک درگیری تأکید می کند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.