بررسیهای اولیه نشان میدهد این حادثه آسیبی به بخشهای اصلی نیروگاه وارد نکرده و روند بهرهبرداری از نیروگاه نیز تحت تأثیر قرار نگرفته است. با این حال، این چهارمین حمله به نیروگاه اتمی بوشهر در جریان جنگ تحمیلی اخیر به شمار میرود.
سفارت روسیه در ایران اعلام کرد که هیچ شهروند روسی در حمله واشنگتن و تلآویو به نیروگاه اتمی بوشهر کشته یا زخمی نشده است.
به گزارش ایرنا، یک منبع در سفارت روسیه در تهران در گفتوگو با خبرگزاری تاس اعلام کرد: هیچ شهروند روسی در حمله به اطراف نیروگاه اتمی بوشهر زخمی یا کشته نشده است.
در ادامه حملات جنایتکارانه آمریکایی–صهیونیستی، صبح امروز حوالی ساعت ۰۸:۳۰، پرتابهای در نزدیکی محدوده نیروگاه اتمی بوشهر(فنس نیروگاه) اصابت کرد. بر اثر موج انفجار و ترکشهای ناشی از این حمله، یکی از ساختمانهای جانبی نیروگاه دچار آسیب شد و متأسفانه یکی از کارکنان بخش حفاظت فیزیکی نیروگاه به شهادت رسید.
بررسیهای اولیه نشان میدهد این حادثه آسیبی به بخشهای اصلی نیروگاه وارد نکرده و روند بهرهبرداری از نیروگاه نیز تحت تأثیر قرار نگرفته است. با این حال، این چهارمین حمله به نیروگاه اتمی بوشهر در جریان جنگ تحمیلی اخیر به شمار میرود.
نیروگاه اتمی بوشهر در حال بهرهبرداری است و به دلیل وجود مقادیر قابل توجهی مواد پرتوزا، هرگونه آسیب جدی به آن میتواند خطر یک حادثه هستهای بزرگ را در پی داشته باشد؛ رخدادی که پیامدهای گسترده و جبرانناپذیری برای منطقه به همراه خواهد داشت.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.