کمک به تاب‌آوری بنگاه‌های تولیدی الزام ملی است

صدا و سیما شنبه 15 فروردین 1405 - 17:16
عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: کمک به تاب آوری بنگاه‌های تولیدی و حفظ سطح تولید و اشتغال در شرایط جنگی یک الزام ملی است تا با کمترین آسیب از شرایط فعلی عبور کنیم.

کمک به تاب‌آوری بنگاه‌های تولیدی الزام ملی است

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای سجاد غرقی افزود: اداره بنگاه‌ها و صنایع در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری به افزایش تاب‌آوری وابسته است و بنگاه‌ها باید تلاش کنند سطح تاب‌آوری خود را در برابر شرایط پیش‌رو افزایش دهند و برای مواجهه با سناریو‌های مختلف آماده باشند. به بیان دیگر، حفظ سطح تولید و اشتغال، تنها اولویت شرایط موجود است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مسیر‌ها در شرایط فعلی، کاهش هزینه‌ها از طرف دولت به بنگاه‌ها و تسهیل جدی روزنه‌های صادراتی است که به تاب‌آوری بنگاه‌ها و زنجیره‌ها کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: سازوکار‌های مالیات‌ستانی، رفع تعهد، عوارض صادراتی و ثبت سفارش باید منطبق با شرایط جنگ تنظیم‌گری شود.

غرقی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از فعالیت‌های اقتصادی کشور، به‌ویژه در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط و همچنین در بخش‌های خرده‌فروشی و خدمات، به بنگاه‌های خصوصی وابسته است؛ گفت: تحولات اقتصادی می‌تواند بر این بخش‌ها تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.