محکومیت شدید حمله جدید به نیروگاه هسته‌ای بوشهر از سوی روسیه

همشهری آنلاین شنبه 15 فروردین 1405 - 18:30
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی از گزارش‌ها درباره حملات جدید به نیروگاه هسته‌ای بوشهر، این اقدام را که به شهادت یک نفر منجر شده است، به‌شدت محکوم کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از گزارش‌ها درباره حملات جدید به نیروگاه هسته‌ای بوشهر در ایران ابراز نگرانی کرده و این اقدام را به‌شدت محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت مسکو از گزارش‌ها درباره حملات موشکی جدید به نیروگاه هسته‌ای بوشهر در چهارم آوریل به‌شدت نگران است و در حال بررسی اطلاعات دریافتی درباره این حادثه است.

او با محکوم کردن این حمله گفت: «ما این اقدام را که به تلفات انسانی منجر شده است به‌شدت محکوم می‌کنیم.»

پیش‌تر سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرده بود که سایت نیروگاه هسته‌ای بوشهر هدف حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته و در نتیجه آن یکی از کارکنان این نیروگاه به شهادت رسیده است.

زاخارووا همچنین خواستار توقف حملات به تأسیسات هسته‌ای ایران از جمله نیروگاه بوشهر شد و هشدار داد ادامه این اقدامات می‌تواند به پیامدهای خطرناکی منجر شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که طرف روسی در تلاش است توجه جامعه بین‌المللی و افکار عمومی جهان را به این موضوع جلب کند که وضعیت در نیروگاه هسته‌ای بوشهر به نقطه‌ای خطرناک نزدیک می‌شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.