موضع مدیرعامل «روس‌اتم» درباره تجاوز به نیروگاه اتمی بوشهر

خبرگزاری مهر شنبه 15 فروردین 1405 - 19:14
مدیرعامل «روس‌اتم» درباره تجاوز آمریکایی- صهیونیستی به نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد: تشدید درگیری در خلیج فارس به عواقب وخیمی مانند آنچه اطراف نیروگاه هسته‌ای بوشهر اتفاق افتاد، منجر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «الکسی لیخاچف» مدیرعامل شرکت دولتی انرژی هسته‌ ای روسیه «روس‌اتم» امروز شنبه در سخنانی پیرامون تجاوز آمریکایی-صهیونیستی به نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد: متأسفانه رویدادها مطابق با نامطلوب‌ترین پیش‌بینی در حال پیشرفت است. نگرانی‌های ما بی‌دلیل نبود.

مدیرعامل شرکت دولتی انرژی هسته‌ ای روسیه سپس هشدار داد که احتمال وقوع یک حادثه هسته‌ ای که می‌ تواند خساراتی به همراه داشته باشد در حال افزایش است و رویدادهای امروز نیز این نگرانی را تأیید می‌ کند.

وی اضافه کرد: تشدید درگیری در خلیج فارس منجر به عواقب وخیمی مانند آنچه در اطراف نیروگاه هسته‌ای بوشهر اتفاق افتاد، می‌ شود. فقط می‌توان حدس زد که آیا این یک حمله تصادفی بوده یا یک حمله عمدی. ایران تلاش‌ های زیادی برای تضمین تخلیه ایمن کارشناسان روسی از نیروگاه بوشهر انجام داده است و همچنین با مقامات هماهنگی‌ هایی وجود دارد. جامعه بین‌ المللی با نگرانی زیادی به آنچه اتفاق افتاده واکنش نشان داده و همه نگران تشدید درگیری هستند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.