اتریش: ما بخشی از سیاست آشوب‌طلبانه ترامپ نیستیم

الف شنبه 15 فروردین 1405 - 22:04
معاون صدراعظم اتریش در خصوص پرواز هواپیماهای نظامی آمریکا بر فراز حریم هوایی این کشور تاکید کرد که وین هرگز وارد سیاست آشوب‌طلبانه نخواهد شد.

به گزارش ایرنا از آناتولی، آندریاس بابلر معاون صدراعظم اتریش، روز شنبه با انتشار پیامی در پلتفرم ایکس نوشت: «در ارتباط با پرواز هواپیماهای نظامی آمریکا بر فراز حریم هوایی اتریش، به یک خط‌مشی روشن نیاز داریم: بی‌طرفی ما غیرقابل مذاکره است و باید به‌ویژه در شرایط کنونی، به‌طور مداوم رعایت شود.»

وی افزود: حتی مأموریت‌هایی که مستقیماً وارد مناطق جنگی نمی‌شوند اما از اقدامات نظامی پشتیبانی می‌کنند، باید تحت بررسی قرار گیرند. بابلر تصریح کرد: «ما بخشی از سیاست آشوب‌طلبانه ترامپ نیستیم و نباید حتی به اندازه یک ذره در این زمینه عقب‌نشینی کنیم.»

اتریش از سال ۱۹۵۵ (۱۳۳۴ خورشیدی) سیاست بی‌طرفی دائمی دارد که بر اساس آن پیوستن به پیمان‌های نظامی و استقرار پایگاه‌های خارجی در خاک این کشور ممنوع است.

اظهارات معاون صدراعظم اتریش در حالی مطرح می‌شود که دومین ماه از جنگ آمریکا و رژیم اسرائیل علیه ایران ادامه دارد.

در همین حال، دونالد ترامپ از متحدان اروپایی خود در ناتو خواسته برای تامین امنیت تنگه هرمز نیروی دریایی اعزام کنند، اما چندین عضو کلیدی ناتو به دلیل اختلافات راهبردی و مبهم بودن هدف ائتلاف، از مشارکت خودداری کرده‌اند. این متحدان همچنین تاکید می‌کنند که ترامپ بدون مشورت با آنها جنگ را آغاز کرده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.