گروسی نگران شد اما باز هم حاضر به محکومیت تجاوزات آمریکا و اسرائیل نشد

همشهری آنلاین شنبه 15 فروردین 1405 - 22:23
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی باردیگر از محکوم کردن آمریکا و اسرائیل در حمله به تاسیسات بوشهر طفره رفت.

به گزارش همشهری آنلاین، وبگاه آژانس بین المللی انرژی اتمی شبانگاه شنبه به وقت تهران بدون محکوم کردن حملات آمریکا و اسرائیل به زیر ساختهای صنعت هسته ای مسالمت آمیز ایران، تنها اعلام کرد که رافائل گروسی، مدیر کل آژانس به دنبال شنیدن خبر آخرین حمله به تاسیسات بوشهر به شدت نگران شده است.

این وبگاه نوشت: ایران به آژانس اطلاع داد که یکی از اعضای تیم حفاظت فیزیکی سایت بر اثر ترکش یک پرتابه جان باخته و یک ساختمان در محوطه سایت نیز تحت تأثیر امواج انفجار و ترکش‌ها قرار گرفته است.

وبگاه یاد شده ادامه داد: گروسی تأکید کرده است که هرگز نباید به سایت‌های نیروگاه هسته‌ای یا مناطق اطراف آنها حمله شود . او خاطرنشان کرد که ساختمان‌های جانبی سایت ممکن است حاوی تجهیزات ایمنی حیاتی باشند.

این در حالی است که ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه عصر شنبه به وقت تهران اظهار داشت که این حمله منجر به تلفات جانی شده است.

به گزارش روزنامه سان چاپ انگلیس، او گفت: ما به شدت این اقدام شرورانه را که منجر به تلفات جانی شده، محکوم می‌کنیم.

زاخاروا خواستار توقف فوری حملات به تأسیسات اتمی شد و افزود: حملات به تأسیسات هسته‌ای ایران، از جمله نیروگاه اتمی بوشهر، باید فوراً متوقف شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.